Relacja z obecności programu W RODZINIE SIŁA! na 49. edycji Chmielaków Krasnostawskich

Relacja z obecności programu W RODZINIE SIŁA! na 49. edycji Chmielaków Krasnostawskich

 

rrr.jpg

SOLIDARNOŚĆ SPOŻYWCÓW RADZI RODZICOM JAK DAWAĆ DOBRY PRZYKŁAD

Relacja z obecności programu W RODZINIE SIŁA! na 49. edycji Chmielaków Krasnostawskich

W przedostatni weekend sierpnia odbyła najstarsza impreza piwowarska w Polsce, Chmielaki Krasnostawskie. Na miejskim rynku pojawiło się m.in. stoisko akcji W RODZINIE SIŁA!, zainicjowanej przez Sekretariat Przemysłu Spożywczego NSZZ Solidarność, a wspieranej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

W trakcie 49. edycji Chmielaków Krasnostawskich organizatorzy nie zapomnieli o promowaniu odpowiedniego podejścia do alkoholu. Na stoisku programu W RODZINIE SIŁA! prezentowano materiały edukacyjne oraz książki autorstwa dziennikarki Odety Moro – „W co się bawić” i psycholog dr Aleksandry Piotrowskiej – „Szczęśliwe dziecko, czyli jak uniknąć najczęstszych błędów wychowawczych” oraz „Nastolatki pod lupą. Poznaj, by zrozumieć”. Wymienione atrakcje oraz możliwość rozmowy z ekspertkami programu cieszyły się ogromnym uznaniem odwiedzających.

O roli rodzica w kształtowaniu odpowiedzialnej postawy wśród młodych opowiedziała dr Aleksandra Piotrowska: Aby dotrzeć z przekazem do dzieci, trzeba oddziaływać przede wszystkim na dorosłych. Wychowujemy, dając dziecku przykład. Hasło W RODZINIE SIŁA! uświadamia nam wszystkim, że to zachowanie rodziców w dużej mierze przesądza o tym, jak dzieci będą reagować na alkohol. Co robić? Samemu być dobrym wzorem do naśladowania.

Z opinią psycholożki zgodziła się Odeta Moro: Używka zawsze pozostanie używką, natomiast dobrze, by nie stała się treścią życia jednego z domowników, przez co - treścią życia całej rodziny. Promując program W RODZINIE SIŁA!, pokazujemy, że są ważne rzeczy, które możemy robić z dzieckiem, że dzieci są naszą kalką. To, co robimy, jest przez nie powielane. Pokazujemy im dobrze świat, zaznaczając, co jest właściwe.

Zaangażowanie branży piwowarskiej w działania na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji podczas Chmielaków Krasnostawskich skomentował Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Browary Polskie: Chmielaki to wspaniałe, mające blisko pół wieku tradycji święto, jednak nie zapominajmy – piwo jest napojem alkoholowym, stąd obecność programu W RODZINIE SIŁA! w Krasnymstawie. . Jako branża piwna pokazujemy, że pracodawca razem z pracownikiem może mieć wspólne cele. W Krasnymstawie, podczas Chmielaków, tysiące ludzi przychodzi, by spróbować piwa. Chcemy z nimi porozmawiać, zwrócić uwagę na to, że piwo jest napojem wyłącznie dla osób pełnoletnich. Będąc kolejny rok na Chmielakach, mam wrażenie, że ogromna większość osób konsumuje ten napój w sposób odpowiedzialny. Oby tak dalej!

 

Ramka na temat programu W RODZINIE SIŁA!:

W RODZINIE SIŁA! to program na rzecz mądrej edukacji i profilaktyki zagrożeń wynikających z nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Zadaniem programu jest wspieranie rodziców w ochronie dzieci przed dostępem do alkoholu i zachęcanie ich do dawania niepełnoletnim dobrego przykładu. Trzonem programu jest Dekalog Odpowiedzialnego Rodzica. Działania programu adresowane są do pracowników browarów, członków ich rodzin oraz społeczności skupionej wokół zakładów produkujących piwo. Organizatorzy chcą promować idee programu również wśród społeczności lokalnych, szczególnie w miastach i gminach, gdzie zlokalizowane są browary.

img_20190823_171424.jpg

img_20190823_171855.jpg

img_20190823_172530.jpg

img_20190824_131149.jpg